DSC05421redigeret.JPG
DSC05421redigeret_edited.jpg

Facial Manipulation Stecco

​

Ved denne behandling arbejder man med bindevævet(fascier) i kroppen og mere præcist det dybdeliggende bindevæv. Bindevæv er en hinde, som omkranser hele kroppen imellem musklerne, organerne, huden mm.  Den nyere forskning viser, at bindevæv har meget større betydning for vores krop end vi tidligere troede. Det er både i forhold til bevægelighed, spændinger, smerte, væskebalance mm.

Bindevævets fleksibilitet kan være påvirket af mange faktorer bl.a.: arvæv, inflammation, stress

Denne behandlings metode arbejder ud fra hele mennesket og ikke bare en muskel eller led. Den tager udgangspunkt i at finde årsagen til hvorfor, der er smerte eller bevægeindskrænkning og ikke kun at behandle symptomerne. Der sættes god tid af til en grundig undersøgelse, hvor evt tidligere skader eller problemer, samt de nyeste symptomer bliver gennemgået. Derefter vurderes det hvilket bindevævsområde, der skal behandles. Der arbejdes udfra nogle bestemte punkter, som har relation til bindevævet. Disse punkter løsnes via et fast tryk i små bevægelser. Man vil formentligt kunne mærke en reaktion ved disse punkter og evt også kroppen arbejder, hvilket er helt almindeligt.

​

Fascial Manipulaition(bindevæv fysioterapi) er god til

- Smerter i bevægeapparatet

- arvæv

- længerevarende symptomer som ryg og nakkesmerter

- generel stivhed og nedsat bevægelighed

- hypermobilitet

​

Jeg er uddannet tilbage i 2015 i Fascial Manpulation og har en stor erfaring med succes med denne behandlingsteknik.

Ring til mig på 28775017 for at høre nærmere

FysioVendia